torsdag 14. mai 2015

17.mai kake




Det florerer med alskens deilige oppskrifter på kaker til 17.mai rundt om på nettet
og her er mitt bidrag. Det er vanskelig å finne opp kruttet på nytt - men her har eg komponert i hop
ei kake etter min eigen smak med element frå fleire kaker eg likar godt.



Og kaka vart knakande god om eg får seie det sjølv:)
Her har eg laga den slik at den passar til 17.mai, men med enkle grep kan den tilpassast andre
høve ved å skifte ut fargen på geleen, bruke andre bær eller frukt, eller tilsette ein anna smak i fromasjen. Eg likar godt å eksperimentere når eg bakar og lagar gjerne nye vriar på kakene. Eg følgjer sjeldan oppskriftene til punkt og prikke. 



Og her er oppskrifta:
Eg har ikkje funne eit godt namn på den endå så forløpig heiter den berre

ALVAS 17. MAI KAKE

Mandelbotn:

150 g malte mandlar
120 g melis
2 egg
1 lita ts. bakepulver
--------

Yoghurtfromasj:

3 dl kremfløte
75-100 g sukker
(er sitron stor må du nok ha største mengde sukker)
1 stort beger (5 dl) yoghurt naturell 
2ts vaniljesukker
6 pl. gelatin
safta av 1 sitron

---------

Fyll og pynt:

1 pk raud gele med bringebærsmak
1 korg jordbær
1 beger blåbær

Sett steikomnen på 180 grader. Ha bakepapir i botnen av ei rund form på 26 cm og set på ringen.
Mal mandlane på mandelkvern. Pisk egg og melis til eggedosis, bland bakepulver i dei malte mandlane og vend forsiktig inn i eggedosisen. Fyll røra i forma og steik midt i omnen i 20-25 min.
Avkjølast på rist. Ta av ringen, snu forsiktig botnen oppned - litt på skrå medan du støttar med eine handa og dra forsiktig av bakepapiret. Legg botnen på eit kakefat og set på igjen ringen. Pass på at ringen ligg tett inntil botnen.

Så lagar du fromasjen:
Legg gelatinplatene i bløyt i kaldt vatn ca 10 min. Visp fløten stiv med sukker. Vend inn vaniljesukker og yoghurt. Her har eg brukt naturell for då blir fromasjen heilt kvit noko som høver godt til ei 17.mai kake. Men den med melon og mangosmak passar også godt til denne kaka - særleg om du byter ut bæra med  frukt. Kok opp sitronsafta, kryst det meste av vatnet ut av gelatinplatene og la dei smelte i den varme sitronsafta. Hell det i fløteblandinga i ein tynn stråle medan du rører godt. Slå blandinga over mandelbotnen og set kjølig til det er heilt stivt.

Mulig nokon vil synest fromasjen ikkje er søt nok - smak til etter at du har hatt i sitronsafta. Om du synest den er litt sur kan du blande inn litt melis. 

Kok gele av pakken men bruk berre 4 dl.vatn. La den verte heilt kald men ikkje stiv.




Når fromasjen er stiv fyller du den med halve jordbær og blåbær før du heller geleen forsiktig over med ei ause. Set kaldt til geleen er heilt stiv.




Skjær forsiktig rundt kanten med ein brei kniv el.liknande og ta av ringen. Pynt gjerne med litt ekstra bær på toppen og eit 17.mai band rundt kanten nede.





 Denne kaka er best å lage dagen før den skal brukast og den er fint holdbar i fleire dagar ved 
oppbevaring i kjøleskap.











Slik vart altså mi sjølvkomponerte 17.mai kake:)
Er i grunnen veldig fornøgd med den!

Håper den kan falle i smak hos deg også! 
Velbekome!

Alva


1 kommentar: